Sydkattens utställningsgrupp har ansvar för planering och genomförande av klubbens egna utställningar. Men för att vi ska kunna hålla utställningar så behöver vi er hjälp med bland annat detta.

Här har vi listat en del av det arbete som måste göras för att det ska bli en utställning. Det är en hel del som ska göras så vi behöver din hjälp! 

Är du intresserad av att hjälpa till på vår utställning kan du skicka ett mail till asa.widh@sydkatten.nu. Ange gärna när och med vad du skulle kunna tänka dig att göra.

Före utställningen

  • Affischera runtom i Skåne.
  • Diverse administration
  • Marknadsföring
  • Sponsringsförfrågningar
  • Inköp m.m.
  • Monterbokningar
  • Ragga personal

Fredag

Kl 8 börjar vi bygga utställningen. Hallchefen mäter upp och markerar var montrar och burar ska stå enligt ritningen. Sedan behövs ett 20-tal funktionärer (gärna fler) som kan lasta in burarna, montera dem och sätta i ordning bord och stolar. Parallellt så börjar vi med att sätta upp skyltar, packa upp priser, ställa i ordning i entré och incheckning, dekorera, packa upp lotteriet, fylla på sprayflaskor och mycket mer. När allt är klart så numreras alla utställningsburar enlig redan gjord burplan.
 
Till det lite tyngre arbetet med att montera burar behöver vi ett 20-tal starka män och kvinnor. Men det är mycket annat arbete som ska göras med, allt ifrån att sortera papper till att dekorera – det finns arbetsuppgifter till alla, unga som gamla, nya som rutinerade! Kan du undvara några timmar på fredagen så behövs din hjälp!
 
Vi bjuder på fika!

Lördag morgon

Veterinärbesiktningen startar kl 7.00 och då behöver vi några morgonpigga funktionärer som kan hjälpa till att torka veterinärborden mellan varje katt. Under tiden ställer några funktionärer i ordning det sista innan utställningen öppnar för besökarna.

Lördag & söndag under utställningen

Under utställningsdagen behövs ett 50-tal funktionärer som arbetar i:
  • veterinärkontrollerna
  • entré (biljettkassa)
  • information
  • lotteri
  • gosedjursbedömning
  • sekretariat
  • panel
  • prisrum
  • domaransvarig

Det finns en ansvarig funktionär per arbetsstation, denna arbetar hela dagen.
Övriga funktionärer har ett (eller flera) schemalagda pass under dagen.

De flesta av våra funktionärer ställer också ut sin katt och det ska vara möjligt att kombinera detta. Man får helt enkelt gå ifrån sitt pass när det är dags att visa upp katten.

Lördag kväll

På lördagskvällen när utställarna gått hem ska alla tomma burar städas (dammsugas och sprayas med Vircon) så de är rena och fina till de nya utställarna kommer på söndagen. Nya lotteri- och panelvinster ska ställas i ordning, och biljettkassorna förberedas för morgondagen.

När allt är klart numreras alla utställningsburarna om inför söndagens utställning.

Söndag kväll

På söndag kväll när utställningen stängt och utställarna gått hem börjar arbetet med att riva utställningen. Några funktionärer kör domarna till deras tåg och flyg. Allt material i lotteri, sekretariat, information, och prisrum ska packas ihop och köras iväg. Sedan ska alla skyltar plockas ner, burarna ska städas (dammsugas och torkas med Vircon), monteras ihop och lastas i containrar. Sen ska alla bord fällas ihop, stolar lastas på hög, allt skräp ska slängas och hela lokalen ska sopas så vi lämnar lokalen städad och fin.

Vi är alla trötta efter en hektisk helg så det krävs minst 30 funktionärer till detta för att vi ska komma hem i rimlig tid – ju fler vi är desto snabbare går det!